Bli speider i Bygdøy speidergruppe

Meld deg inn nå ved å fylle ut INNMELDINGSSKJEMAET.

Om Bygdøyspeiderne

Bygdøy speidergruppe har to aktive enheter:
Småspeiderflokk (2.-4. klassinger)
Tropp (5.-10. klassinger)

Vi har aktiviteter ca hver annen helg.

Noen ganger er det overnattingstur hele helgen og noen ganger bare et møte søndag ettermiddag.
Noen ganger møtes vi også på andre tidspunkter.
Invitasjoner til arrangementer sendes ut gjennom Spond-appen, og der kan alle svare om de kan komme eller ikke…

Vi møtes vanligvis i speiderhuset vårt i Huk aveny 55 på Bygdøy.
Vi har også en egen speiderhytte ved Sollihøgda som vi liker å dra på overnattingsturer til.

Pris: medlemskap koster 900,- kr per år (Økonomi skal ikke være en hindring for å være med i speideren. Ta kontakt om kontingenten er for høy for deg)
Kontingenten inkluderer det aller meste, både møter, turer og merker. (Sommerleir kommer i tillegg).

Hva er speideren?

Speideren er vennskap, mestring, ledelse og friluftsliv. Du får oppleve mye moro sammen med andre nysgjerrige mennesker som liker å være ute i naturen og som undrer seg over alt det spennende livet og naturen har å by på. I speideren gjør vi det meste, alt fra å tenne bål, padle kano og bygge trehytte, til å ta vare på nærmiljøet vårt med strand- og skogrydding, lære om verdensrommet, ledelse, vennskap og toleranse, klatre i trær og dra på leir i Norge eller utlandet.

Alle speidere får også medlemsbladet SPEIDEREN i posten fire ganger i året.

I speideren får du lov til å være deg selv. Du får utforsket hva du mestrer og dine naturlige talenter. Du kommer til å oppleve viktigheten av at vi alle er forskjellige og kan ulike ting, fordi vi som helhet trenger alle for å være gode sammen. Speideren utvikler hele mennesket. I andre aktiviteter er du kanskje venstrebekk eller tredjekornett, hos oss er du bare Emma eller Tobias.

Bli med!

For å bli med fyller du ut innmeldingsskjemaet HER som sendes direkte til vårt medlemssystem Min speiding. Du vil deretter motta velkomstmail og informasjon fra ledelsen i Bygdøy speidergruppe.

Vi anbefaler å begynne i speideren ved semesterstart (i august/september eller i januar/februar), men det er mulig å begynne når som helst.

Her finner du vanlige spørsmål og svar som foresatte måtte ha. Ta gjerne direkte kontakt med oss om du lurer på noe eller vil komme på besøk.
Se hva du trenger av utstyr her

INNMELDINGSSKJEMA

Trykk HER for å melde deg inn i Bygdøy Speidergruppe.

Har du spørsmål eller vil komme på besøk:

post@bygdoyspeider.no
973 46 953

Gruppeleder: Mari-Marthe Katt-Ugle, mob: 922 35 637, mail: gruppeleder@bygdoyspeider.no
Troppsleder: Kasper Storm Hansen, mob: 466 32 866, mail: troppen@bygdoyspeider.no
Flokkleder: Ingelin Aabø, Mob: 99598971, mail: flokken@bygdoyspeider.no

Foto: Thomas Markento Andresen